Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümünün amacı, hızlı değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, iyi derecede bir yabancı dil bilen, bilgisayar kullanımında uzman, büro yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilen, iyi insan ilişkileri kurabilen, yazıları on parmakla ve bakmadan, süratle yazabilen, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, modern protokol bilgilerine sahip, yüksek düzeyde büro elemanları, büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.

Büro yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programını bitirenlere “Büro Yönetimi Meslek Elemanı” unvanı verilmektedir. Mezunlar Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında özel ve kamu kuruluşlarında çalışabilmektedirler. Meslek elemanları yöneticinin istediği yazıları, varsa matematik işlemleri, grafikleri bilgisayar ortamında yazar, yöneticinin her türlü toplantı, randevu, seyahat, davet vb. etkinliklerini düzenler, gelen ve giden yazıları dosyalar, gelen yazıları yöneticiye iletir.

Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bölümünde öğrenim gören öğrenciler aşağıdaki bilgi, beceri ve alışkanlıkları kazanarak mezun olur:

  • – En az bir yabancı dil bilir.
  • – Bilgisayar kullanımında uzmanlaşır.
  • – Büro Yönetimi ilkelerini ve yöntemlerini profesyonelce kullanabilir.
  • – İyi insan ilişkileri kurabilir.
  • – On parmakla ve bakmadan, süratle yazı yazabilir.
  • – Her türlü büro teknolojisini kullanabilir.
  • – Modern protokol bilgilerine sahip olur.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programından mezun olan öğrenciler, Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Yönetim Bilişim Sistemleri, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler programlarına sınavla dikey geçiş yapabilirler.